Akcie: Yahoo!, jak dál?
Marissa Mayerová, šéfka Yahoo!
Akcie Yahoo! zaznamenaly za poslední půlrok celkem krásný růst. Ten růst se zhruba shoduje s nástupem nové šéfky Mayerové, která byla dříve jedním z prvních zaměstnanců Google. Po několika výměnách šéfů Yahoo! se čekalo, zda se firma ve výběru konečně trefí. Podle mého názoru poslední šance na záchranu této kdysi slavné a průkopnické firmy, které v posledních letech nějak ujel vlak. Jenom pro zajímavost, Google je nyní více než desetkrát hodnotnější firma (měřeno tržní kapitalizací).
Čtěte také Yahoo! má novou šéfku. Podaří se jí firmu zachránit a co na to akcie Yahoo!?
Jak to s tebou nyní Yahoo! tedy vypadá a proč ten značný růst v posledním půlroce? Co se týče tržeb Yahoo!, tak v posledních pěti letech to není nikterak pěkný pohled. Tržby klesají. Na druhou stranu se firmě ve stejném období daří celkem slušně zvyšovat zisk na akcii. Když jsem o Yahoo! psal vloni v červenci, obligátní P/E bylo 17. Aktuálně je 6,39, což je podstatně zajímavější. Nebýt jenom těch dlouhodobě klesajících tržeb. Forward P/E už zase tak atraktivně nevypadá, má nyní hodnotu 17,37. Stejně tak dividenda 0% atraktivitu Yahoo! nezvyšuje.
Čtěte také Akcie Yahoo!: Porostou nyní jako divé?
Yahoo!
Očekávání od nové šéfky byla značná. Jak se jí aktuálně daří nastartovat byznys Yahoo!? Podle nové šéfky se chce nyní Yahoo! zaměřit na čtyři klíčové oblasti: vyhledávání, inzerci, mobilní uživatele a video. Mayerová se také nechala slyšet, že chce byznys Yahoo! těsněji propojit s Facebookem. Už tahle věta se mi nečte dobře. Nevím, zda šéf Facebooku chce svůj byznys více propojit s Yahoo!. Prostě, zní mi to poněkud bezradně.
Co se týče inzerce, Yahoo! klesá podíl a to je nepříjemné. Yahoo! se příliš nedaří ani na poli vyhledávání, kde dlouhodobě spolupracuje s Microsoftem. Spolupráce zatím pomáhá spíše Microsoftu.
Je třeba uznat, že Yahoo! má aktuálně 200 milionů mobilních uživatelů. Jenže s mobilní reklamou to zatím není tak jednoduché jako s reklamou na PC. Z mobilních uživatelů se zatím firmám obecně nedaří příliš profitovat. I když Google a Facebook má za posledních pár měsíců celkem solidní výsledky. Podaří se tedy Yahoo! těch 200 milonů uživatelů měsíčně "monetizovat" (zpeněžit)?
Doporučení
A to je k Yahoo! nyní asi tak všechno. Nevidím žádné zásadní novinky v jejich byznysu. Nevidím zatím žádný geniální tah nové šéfky. Zatím žádné zásadní inovace. Něco, co by investory "chytlo". Yahoo! tak dnes vypadá jako celkem dobře promazaný stroj na peníze. Bohužel nevyplácí dividendu. A tak osobně stále nenacházím žádný důvod k nákupu tohoto titulu. A kdybych už měl to štěstí, že bych si jej před půlrokem koupil, vypadá to jako ideální čas na prodej. Nutno uznat s kásným 6m ziskem.
Zdroj: lupa.cz, akciecz.cz, finviz.com
* Toto není investiční doporučení! *
Jan Hýsek, jhy(z)jhy.cz
Doporučení
Nevíte si rady s daňovým přiznáním?
Hledáme strategického partnera
Uvažujete o nákupu obytného vozu? Máme dobrý tip.
CzechNet to je jeden milion zobrazených stránek měsíčně. Jak na tom můžete profitovat?